A projekt
 

Kezdetek

2016.09.28

Örömmel tudatjuk a kedves Olvasóval, hogy megnyertük a nemzeti parkos pályázatot. Része egy szakkör, ahova szerdánként 15 felső tagozatos tanuló jár. Minden foglalkozáson megismerkedünk egy-egy nemzeti parkkal. Érdekes interaktív feladatok révén ismerjük meg Magyarország védett területeinek állat és növényvilágát a biológia és az informatika...

Összefoglaló

Hazánk nemzeti parkjai interaktívan

Nemzeti parkjaink hazánk legbecsesebb természeti és kulturális örökségünk. Pótolhatatlan nemzeti kincsek. A projekt célja volt, hogy tanulóinkat megismertessük nemzeti parkjaink növény- és állatvilágával, kulturális értékeivel, nevezetességeivel. A természettudományos ismeretek fejlesztése mellett fontosnak tartottuk a tantárgyak közötti koncentrációt, kiemelten az informatika tantárggyal. Felkészítettük tanulóinkat az önálló ismeretszerzésre, szelektív válogatásra.

A tanév során természetismereti és informatika órákon ismerhették meg a 10 nemzeti parkot, melyeknek a feldolgozását számítógép segítette.

Tanulmányi kirándulást szerveztünk. A tanulók felkészültek a meglátogatott helyszínek nevezetességeiből, jellemzőiből. Prezentációkat, előadásokat készítettek. Felmérhették eddig szerzett tudásukat, illetve tapasztalati úton is megismerhettek egy nemzeti parkot, egy arborétumot. A témában rajz- és fotópályázatot hirdettünk, kiállítást, összefoglalásként versenyt szerveztünk.

Célunk volt, hogy a tanulókkal megismertessük a nemzeti parkokat olyan hagyományos és nem hagyományos módszerekkel, melyek biztosítják az ismeretek elmélyítését. A tapasztalati úton történő ismeretszerzés is a célok megvalósulását segítette. Az újonnan megismert számítógépes programokkal játékosan, szinte észrevétlenül sajátították el a tudást, használták az új eszközöket a gondolataik, ismereteik kifejezésére. Interaktívabbak, alkalmazkodóbbak lettek a feladatok megoldása során. Logóval díszített tárgyakat, képeslapokat, ismertetőket a tanulók neveivel ellátott kiadványt készítettek.

Összefoglalva elmondhatjuk, hogy a program hasznos volt diákjaiknak. Lelkesen vettek részt a foglalkozásokon, sok új ismerettel bővült tudásuk, melyeket rendszerbe foglaltunk. Köszönöm a lehetőséget minden részvevő nevében.

Foglalkozások

2016. szeptember - 2017. június

A nemzeti parkokkal való megismerkedés két részre bontva - elméleti és informatikai - foglalkozások keretében valósult meg.

Az informatikai foglalkozásokon az elméleti anyagokat dolgoztuk fel, mindenki a saját képességeinek megfelelően.  

Tanulmányi kirándulás

2017. május 26-27.

Tanulmányi kirándulást szerveztünk. A tanulók felkészültek a meglátogatott helyszínek nevezetességeiből, jellemzőiből. Prezentációkat, előadásokat készítettek. Felmérhették eddig szerzett tudásukat, illetve tapasztalati úton is megismerhettek egy nemzeti parkot, egy arborétumot. A témában rajz- és fotópályázatot hirdettünk, kiállítást, összefoglalásként versenyt szerveztünk.

Verseny, pályázatok

2017. május 31. 

A verseny feladatait interneten kellett megoldani a résztvevőknek. 
Rajzpályázat díjazottjai
I. helyezettek: Czár Botond 4.a, Romsics Ádám 7.a
II. helyezettek: Decsák Csenge Luca 1.a, Kapitány Petra 3.a
III. helyezettek: Berta-Somogyi Máté 4.a, Barta Balázs Marcell 1.a
Különdíjasok: 3.a osztály, Kovács Lujza 2.a, Györgye Lara 1.a
Fotópályázat díjazottjai
I. helyezett: Pécsi Martina 7.a
II. helyezett: Varga Zsófia 7.a
III. helyezett: Romsics Ádám 7.a
Nemzeti parkok interaktívan verseny helyezettjei
I.helyezett: Kuhl Richárd Dávid 6.b
II. helyezett: Mészáros József 6.b
III. helyezett: Jakab Amanda 7.b
IV. helyezett: Berta-Somogyi Máté 4.a

Gratulálunk!

Kiállítás

2017. június 1.

© 2016 Kalocsa, Szent István király út 12-14.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el