A projekt
Kezdetek
Örömmel tudatjuk a kedves Olvasóval, hogy megnyertük a nemzeti parkos pályázatot. Része egy szakkör, ahova szerdánként 15 felső tagozatos tanuló jár. Minden foglalkozáson megismerkedünk egy-egy nemzeti parkkal. Érdekes interaktív feladatok révén ismerjük meg Magyarország védett területeinek állat és növényvilágát a biológia és az informatika...
Összefoglaló
Hazánk nemzeti parkjai interaktívan
Nemzeti parkjaink hazánk legbecsesebb természeti és
kulturális örökségünk. Pótolhatatlan nemzeti kincsek. A projekt célja volt,
hogy tanulóinkat megismertessük nemzeti parkjaink növény- és állatvilágával,
kulturális értékeivel, nevezetességeivel. A természettudományos ismeretek
fejlesztése mellett fontosnak tartottuk a tantárgyak közötti koncentrációt,
kiemelten az informatika tantárggyal. Felkészítettük tanulóinkat az önálló
ismeretszerzésre, szelektív válogatásra.
A tanév során természetismereti és informatika órákon ismerhették meg a 10 nemzeti parkot, melyeknek a feldolgozását számítógép segítette.
Tanulmányi kirándulást szerveztünk. A tanulók felkészültek a meglátogatott helyszínek nevezetességeiből, jellemzőiből. Prezentációkat, előadásokat készítettek. Felmérhették eddig szerzett tudásukat, illetve tapasztalati úton is megismerhettek egy nemzeti parkot, egy arborétumot. A témában rajz- és fotópályázatot hirdettünk, kiállítást, összefoglalásként versenyt szerveztünk.
Célunk volt, hogy a tanulókkal megismertessük a nemzeti parkokat olyan hagyományos és nem hagyományos módszerekkel, melyek biztosítják az ismeretek elmélyítését. A tapasztalati úton történő ismeretszerzés is a célok megvalósulását segítette. Az újonnan megismert számítógépes programokkal játékosan, szinte észrevétlenül sajátították el a tudást, használták az új eszközöket a gondolataik, ismereteik kifejezésére. Interaktívabbak, alkalmazkodóbbak lettek a feladatok megoldása során. Logóval díszített tárgyakat, képeslapokat, ismertetőket a tanulók neveivel ellátott kiadványt készítettek.
Összefoglalva elmondhatjuk, hogy a program hasznos volt diákjaiknak. Lelkesen vettek részt a foglalkozásokon, sok új ismerettel bővült tudásuk, melyeket rendszerbe foglaltunk. Köszönöm a lehetőséget minden részvevő nevében.
Foglalkozások
2016. szeptember - 2017. június
A nemzeti parkokkal való megismerkedés két részre bontva - elméleti és informatikai - foglalkozások keretében valósult meg.
Az informatikai foglalkozásokon az elméleti anyagokat dolgoztuk fel, mindenki a saját képességeinek megfelelően.
Tanulmányi kirándulás
2017. május 26-27.
Tanulmányi kirándulást szerveztünk. A tanulók felkészültek a meglátogatott helyszínek nevezetességeiből, jellemzőiből. Prezentációkat, előadásokat készítettek. Felmérhették eddig szerzett tudásukat, illetve tapasztalati úton is megismerhettek egy nemzeti parkot, egy arborétumot. A témában rajz- és fotópályázatot hirdettünk, kiállítást, összefoglalásként versenyt szerveztünk.
Verseny, pályázatok
2017. május 31.
A verseny feladatait interneten kellett megoldani a résztvevőknek.
Rajzpályázat díjazottjai
I. helyezettek: Czár Botond 4.a, Romsics Ádám 7.a
II. helyezettek: Decsák Csenge Luca 1.a, Kapitány Petra 3.a
III. helyezettek: Berta-Somogyi Máté 4.a, Barta Balázs Marcell 1.a
Különdíjasok: 3.a osztály, Kovács Lujza 2.a, Györgye Lara 1.a
Fotópályázat díjazottjai
I. helyezett: Pécsi Martina 7.a
II. helyezett: Varga Zsófia 7.a
III. helyezett: Romsics Ádám 7.a
Nemzeti parkok interaktívan
verseny helyezettjei
I.helyezett: Kuhl Richárd Dávid 6.b
II. helyezett: Mészáros József 6.b
III. helyezett: Jakab Amanda
7.b
IV. helyezett: Berta-Somogyi Máté 4.a
Gratulálunk!